Näin tuunaat kalorit hyväksi energiaksi!

Munakokkelihampurilainen_Westend Mum

No jaa, onhan tämä hippasen tekemällä tehtyä. Pizza on pizzaa, melonipizza taas jotain aivan muuta… Mutta tämä on hauska ajatusleikki, joka ehkä antaa ideoita siihen, miten sitä rasvaista versiota voi tuunata edes vähän terveellisempään muotoon.

  1. Rasvaa tihkuvan pizzan voi korvata kevyellä vesimelonipizzalla.
  2. Hiilihydraatittomat ja kevyemmät tortillat saat, kun kääräiset täytteet salaatinlehtiin. Kevyen ruoan ystävä vaihtaa myös täytteet kasvisversioon.
  3. Sipsi ja muut naposteltavat voi korvata dipattavilla kasviksilla.
  4. Jos tekee mieli hampurilaista, mutta rasvainen liha ja juusto eivät nappaa, kokeile kevyempää versiota: munakokkelia, sieniä ja yrttejä!
  5. Myös tämä vähän aikaa sitten postaamani sienihampurilainen on kevyt vaihtoehto, sillä siinä on korvattu sämpylät jumbokokoisilla herkkusienillä.
  6. Kun lapset pyytävät saada jäätelöä, tarjoa heille herkut, jotka on tehty maustamattomasta jogurtista ja hedelmistä.
  7. Uunissa paistetut maissit ja korianteridippi korvaavat paistiperunat.
  8. Juustolla täytetty jauhelihamureke on hyvää, mutta kesäkurpitsa toimii hyvin myös kasvismurekkeena.

Mitä mieltä, luuletko vaihtavasti edes jonkun elementeistä kevyempään versioon, vai pidätkö kynsin hampain kiinni lihasta ja hiilihydraateista (eikä siinä siis mitään pahaa ole, jos se ruokavalio toimii sinulle)!

Saatat pitää myös

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *